Israel Hayom: House Speaker McCarthy prevented a “Nakba” event in Congress (Hebrew)
May 10, 2023

by Ariel Kahane in the Israel Hayom

כישלון שני לחברת הקונגרס ראשידה טאליב, בניסיון להכניס את טענות ה”נכבה” לקונגרס האמריקני: יו”ר בית הנבחרים, קווין מקארתי’, מנע אתמול (שלישי) ניסיון של טאליב לערוך אירוע “נכבה” במרכז המבקרים של הקונגרס.

טאליב תכננה לקיים ביום חמישי את הכינוס באחד האולמות המרכזיים של הקפיטול, יחד עם ארגוני BDS מובילים. אולם הדבר נודע למקארתי’, שרק בשבוע שעבר ביקר בארץ בראשות משלחת פרו ישראלית, בעקבות פניה של ארגון יהודי. בתגובה, הורה מקארתי’ שלא לקיים את המפגש, ובמקום זאת לערוך דיון מיוחד ודו מפלגתי לכבוד יום העצמאות ה-75 של ישראל.

Enjoy what you're reading? Subscribe for more!

זהו כישלון שני של טאליב להכניס את ה”נכבה” לקונגרס. בשנה שעברה יזמה החלטה הצהרתית להכיר ב”נכבה” אולם זו זכתה לתבוסה צורבת. נראה כי היא ושותפיה יסתפקו גם השנה במצעד שהם מקיימים מחוץ לבניין הקונגרס בגבעת הקפיטול. יצוין כי בין מי שהיו שותפים ליוזמה שלה נמצא ארגון “ג’ואיש וויס פור פיס (“הקול היהודי למען שלום).

מי שיצאו להגנתה של ישראל והביאו לבלימת האירוע הם רבנים חברי ארגון “הקואליציה לערכים יהודיים”. בפניה משותפת למקראתי’ ולבכירים אחרים בקונגרס הם כתבו כי “מה שקוראים לו ה’נכבה’ הוא הניסיון של מדינות ערב לעשות ליהודים בארץ הקודש את מה שהיטלר כמה שנים קודם לכן ליהודים באירופה.

“המטרה השוֹאתית שלהם נכשלה. 6,000 יהודים נהרגו, מהם שליש, נשים ואזרחים. אנו מציגים בפניכם בקשה דו מפלגתית למנוע את האירוע, אותו יזמה חברת קונגרס שכינתה את ישראל ‘מדינת אפרטהייד'”, כתבו הרבנים יואל שונפלד ויעקב מנקן לבכירי הקונגרס

בתגובה מקארתי’ הורה לבטל את המפגש. הבכיר האמריקני אמר לאתר פריביקון כי “זו טעות מצד חברי קונגרס לסחור באנטישמית. כל עוד אני יושב הראש, אנחנו נתמוך בזכותה של ישראל להגדרה עצמית ולהגנה עצמית, באופן חד-משמעי ובאופן דו-מפלגתי”. מקארתי’ אמר בשבוע שעבר ל”ישראל היום” כי הנשיא ביידן לא יזמין בקרוב את נתניהו לבית הלבן, הוא יעשה זאת.

ח”כ דן אילוז (ליכוד) הודה ליו”ר בית הנבחרים ואמר: “תודה לך על תמיכתך ועמידתך האיתנה לצידה של מדינת ישראל. ברגעים כאלו בדיוק אנחנו רואים מי הם בעלי בריתנו החזקים ביותר. אתה ידיד אמת של ישראל”.

Originally published in the Israel Hayom

Photo Credit: Ted Eytan

Pin It on Pinterest

Share This

Spread the Word