Israel National News: Diaspora Rabbis to Huldai: “Retract Your Evil Statement” (Hebrew)
September 20, 2023

by the Israel National News

לאחר שראש העיר תל אביב רון חולדאי אסר את השימוש במחיצות הפרדה בין גברים ונשים בתפילת יום הכיפורים השנתית בכיכר דיזינגוף בחסות הארגון “ראש יהודי”, הוציאה היום (רביעי) הקואליציה לערכים יהודיים בארץ ישראל מכתב לחולדאי בו דרשה ממנו לחזור בו מהחלטה זו.

הקואליציה, מורכבת מרבנים אנגלוסכסים-ישראלים המזוהים עם Coalition for Jewish Values, ארגון בינלאומי מבוסס בארה”ב בו חברים למעלה מ-2,500 רבנים אשר פועלים לקידום ערכי תורה מסורתיים במדיניות ציבורית.

Enjoy what you're reading? Subscribe for more!

במכתב לראש העיר חולדאי ציינו הכותבים כי הם מגנים את דרישתו לאסור שימוש במחיצה להפרדה בין גברים לנשים במהלך תפילת יום הכיפורים השנתית בכיכר דיזנגוף.

במכתבם הם מציינים: “אם תיושם, היעדרה של מחיצה ימנע תפילה בציבור וימנע למעשה מאלפי תושבי תל אביב את האפשרות להשתתף בתפילה ביום הכיפורים הקדוש”.

“בניגוד מלהיות מכיל, מדובר באפליה בוטה נגד אזרחים יהודים בתל אביב, המונעת מהם את האפשרות להשתמש בכיכר הציבורית הזמינה לאירועים אחרים מכל הסוגים. זוהי חילוניות מופרזת – כפייה חילונית – שנועדה למנוע מיהודים את חופש הפולחן. יותר גרוע, רק לפני כמה חדשים לא התנגדת לתפלה מוסלמית נפרדת בפארק ביפו. צביעות מושפלת כזו תקומם רבנים ויהודים בכל רחבי העולם”, מוסיף כותבי המכתב.

“יום כיפור הוא זמן לכבוד הדדי ואחווה בין כל היהודים, בכל רמת מצוות שהם שומרים. זה יום שמקרב כל יהודי באהבה ובסובלנות. כמה עצוב שאתה מבקש לרמוס את הרגע הנשגב הזה בזמן עם ביטויים וולגריים כל כך של חוסר סובלנות ושנאה. לא מאוחר מדי לחזור בך מההצהרה המרושעת הזו”, סיכמו.

Originally published in the Israel National News

Photo Credit: Avi1111 dr. avishai teicher Wikimedia Commons

Pin It on Pinterest

Share This

Spread the Word